Jesteś tutaj
Home > Wydarzenia > Spotkanie inauguracyjne Mistrzostw Młodych Kucharzy 2016

Spotkanie inauguracyjne Mistrzostw Młodych Kucharzy 2016

1. czerwca br. w Akademii MAKRO w Warszawie zorganizowane zostało spotkanieinauguracyjne Mistrzostw Młodych Kucharzy 2016. Na uczestników wydarzenia czekało wiele atrakcji m.in. pokaz kulinarny oraz wystąpienia członków konkursowego jury: Agaty Wojdy, Pawła Oszczyka, Michała Brysia, Witolda Iwańskiego i Michała Kutra.

W trakcie spotkania, w którym udział wzięło ponad 50 nauczycieli zawodu oraz kucharzy z całej Polski, przybliżone zostały zasady udziału w konkursie i przebieg jego poszczególnych etapów. Uczestnicy mieli okazję poznać bliżej członków jury, którzy na tę okazję przygotowali wiele atrakcji. ,,Szef Roku’’  Żółtego Przewodnika Gault & Millau 2016, Paweł Oszczyk, podsunął inspiracje kulinarne i  przeprowadził pokaz gotowania na żywo o tematyce: Dania z ryb słodkowodnych. ,,Szef Jutra’’  Żółtego Przewodnika Gault & Millau 2016, Michał Bryś, podzielił się swoimi przepisami na kulinarną kreatywność oraz poradził, jak efektywnie kierować zespołem młodych talentów. Natomiast ,,Kobieta Szef” Żółtego Przewodnika Gault & Millau 2015, Agata Wojda, wraz z ,,Młodym Talentem” Żółtego Przewodnika Gault & Millau 2014, Witoldem Iwańskim oraz ,,Szefem Kuchni Tradycyjnej” Żółtego Przewodnika Gault & Millau 2016, Michałem Kutrem, przedstawili temat: Produkt, region, sezonowość, rzeczywisty kunszt, tradycja.

W spotkaniu wziął udział także Mariusz Kowalczyk reprezentujący głównego partnera konkursu – firmę Danone Waters. Opowiedział on o globalnej marce rozpoznawalnej przez koneserów na całym świecie – Evian & Badoit – i zaprosił uczestników do degustacji produktów.

Wydarzenie zostało zamknięte wystąpieniem redaktora naczelnego Akademii Kulinarnej, Krzysztofa Szulborskiego, który zachęcił do udziału w mini konkursie przygotowanym przez magazyn.

Mistrzostwa Młodych Kucharzy 2015, organizowane przez firmę MAKRO Cash & Carry, skierowane są do uczniów szkół gastronomicznych i kucharzy do 21. roku życia. W jury zasiadają wiodący szefowie kuchni: Paweł Oszczyk, Michał Kuter, Agata Wojda, Michał Bryś, Witek Iwański oraz Redaktor Naczelna Justyna Adamczyk. Partnerem strategicznym wydarzenia po raz pierwszy został Żółty Przewodnik Gault & Millau Polska, a partnerem głównym firma Danone Waters, właściciel globalnej marki Badoit & Evian. Trzecim z partnerów jest producent sprzętów kuchennych, firma Kenwood.

* * *

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W 2014 roku firma obchodziła 20. rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl
METRO Cash & Carry działa w 26 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 30 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry – międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego – Media Markt, Saturn – lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów Real.

 

Dodatkowych informacji udziela:

Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash and Carry Polska S.A.
Tel.: 22 5000 986
E-mail: magdalena.figurna@makro.pl

Podobne artykuły

W górę